Amiga

Το Amiga είναι μια οικογένεια προσωπικών υπολογιστών που εισήχθη από την Commodore το 1985. Το αρχικό μοντέλο ήταν ένας από έναν αριθμό υπολογιστών 16 / 32- και 32-bit που περιελάμβανε 256 KB ή περισσότερη μνήμη RAM, γραφικά γραφικού ποντικιού και σημαντικά βελτιωμένα γραφικά και ήχου σε συστήματα 8 bit. Αυτό το κύμα περιελάμβανε το Atari ST - κυκλοφόρησε την ίδια χρονιά - το Macintosh της Apple και αργότερα το Apple IIGS. Βασισμένο στον μικροεπεξεργαστή Motorola 68000, το Amiga διέφερε από τους σύγχρονους του μέσω της συμπερίληψης προσαρμοσμένου υλικού για την επιτάχυνση γραφικών και ήχου, συμπεριλαμβανομένων των sprites και ενός blitter, και ενός προληπτικού λειτουργικού συστήματος πολλαπλών εργασιών που ονομάζεται AmigaOS. Το Amiga 1000 κυκλοφόρησε τον Ιούλιο του 1985, αλλά μια σειρά προβλημάτων παραγωγής το εμπόδισε να γίνει ευρέως διαθέσιμο μέχρι τις αρχές του 1986. Το μοντέλο με τις καλύτερες πωλήσεις, το Amiga 500, που παρουσιάστηκε το 1987 (μαζί με το πιο επεκτάσιμο / επαγγελματικό προσανατολισμένο Amiga 2000) έγινε ένας από τους κορυφαίους οικιακούς υπολογιστές στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και στις αρχές της δεκαετίας του 1990 με 4 έως 6 εκατομμύρια πωλήσεις. [1] Το A3000 κυκλοφόρησε το 1990, ακολουθούμενο από το A500 + και το A600 το Μάρτιο του 1992. Τέλος, οι A1200 και A4000 κυκλοφόρησαν στα τέλη του 1992. Η πλατφόρμα έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής για επιδείξεις παιχνιδιών και προγραμματισμού. Βρήκε επίσης εξέχοντα ρόλο στο βίντεο για επιτραπέζιους υπολογιστές, στην παραγωγή βίντεο και στην επιχείρηση ελέγχου εκπομπών, οδηγώντας σε συστήματα επεξεργασίας βίντεο όπως το Τοστιέρα βίντεο. Η εγγενής ικανότητα της Amiga να αναπαράγει ταυτόχρονα πολλά ψηφιακά δείγματα ήχου το έκανε μια δημοφιλή πλατφόρμα για λογισμικό μουσικής πρώιμου tracker. Ο σχετικά ισχυρός επεξεργαστής και η ικανότητα πρόσβασης σε αρκετά megabyte μνήμης επέτρεψε την ανάπτυξη πακέτων απόδοσης 3D, συμπεριλαμβανομένων των LightWave 3D, Imagine, Aladdin4D, TurboSilver και Traces, προκάτοχου του Blender. Παρόλο που οι πρώτες διαφημίσεις Commodore προσπαθούν να μετατρέψουν τον υπολογιστή ως επιχειρηματικό μηχάνημα για όλες τις χρήσεις, ειδικά όταν είναι εξοπλισμένο με το πρόσθετο συμβατότητας Amiga Sidecar PC, το Amiga ήταν πιο επιτυχημένα εμπορικά ως οικιακός υπολογιστής, με ένα ευρύ φάσμα παιχνιδιών και δημιουργικό λογισμικό [2] [3] Το χαμηλό μάρκετινγκ και η αποτυχία των νεότερων μοντέλων να επαναλάβουν την τεχνολογική πρόοδο των πρώτων συστημάτων σήμαινε ότι η Amiga έχασε γρήγορα το μερίδιο αγοράς της σε ανταγωνιστικές πλατφόρμες, όπως οι κονσόλες παιχνιδιών τέταρτης γενιάς, το Macintosh και οι ραγδαία πτώση των τιμών των συμβατών IBM PC , το οποίο κέρδισε γραφικά VGA 256 χρωμάτων το 1987. [1] Ο Commodore τελικά χρεοκόπησε τον Απρίλιο του 1994, αφού μια έκδοση του Amiga συσκευάστηκε ως κονσόλα παιχνιδιών, το Amiga CD32, απέτυχε στην αγορά. Μετά την κατάρρευση του Commodore, διάφορες ομάδες έχουν εμπορεύσει τους διαδόχους της αρχικής σειράς Amiga, συμπεριλαμβανομένων των Genesi, Eyetech, ACube Systems Srl και A-EON Technology. Ομοίως, το AmigaOS επηρέασε αντικαταστάσεις, κλώνους και συμβατά συστήματα όπως MorphOS, AmigaOS 4 και AROS.